lördag 9 augusti 2008

En terori om jakt hundar!

Det här kommer teori om munsmärken som jag har hört om av en del jägare
När jag tog aslan från kullen så hade jag 3 hanvalpar
att välja på vilken tar man??
Då valde jag delvis av munsmärkena som han har.
Dom andra valparna hade rakare vågor.
Han var dess utom mer livlig en dom andra valparna.

Har ni några andra tips hur man väljer valp?

DET HÄR HITTADE JAG PÅ EN ANNAN HEMSIDA APROPÅ MUNMÄRKEN!



Info från Finland betygsskala för att se om hunden blir jakt duglig skala
10-0 varav 10 är bäst
med munsmärken kan man välja ut de bästa valparna i en kull det syns tidigt hos den lilla valpen och finns kvar tills hundens död märkenas betydelse är helt odiskutabla !! aldrig en riktigt bra hund som har dåliga munsmärken , munsmärken hjälper till att kullens bäst hund väljs ut , en hund med dåliga munsmärken kan ändå bli bra hund i skogen men den fodrar mera träning!!

Inga kommentarer: